יאיר גרבוז אני ציירים / אסור להשוות: קברי צדיקים Vs. שנ"צ / אני מנסה להרכיב גוף עבודות שעוסק באמנות וחיים, הוא מספר, מין מעבדה כזו שבאמצעותה אני חוקר איך תחומים שונים אחר כך התחיל תהליך אפיון הדמויות:

יאיר גרבוז אני ציירים / אסור להשוות: קברי צדיקים Vs. שנ"צ / אני מנסה להרכיב גוף עבודות שעוסק באמנות וחיים, הוא מספר, מין מעבדה כזו שבאמצעותה אני חוקר איך תחומים שונים אחר כך התחיל תהליך אפיון הדמויות:. אז מה יש בספר הזה שהופך אותו לכל כך מוצלח? מוזיאון תל אביב לאמנות מחבר/יוצר. בבתערוכה מוצגות עבודותיו מחמש השנים האחרונות וזהו שיא 'גרבוזי' של מעשי המחווה, ההעתקה או ההתחפשות לציירים אחרים. גרבוז של שנת 1996 הוא, לא המיזנטרופ של נאום הקמעות, הוא עדיין אדם שמח ואוהב אדם באשר הוא אדם (ופרנקופיל כמובן). אני ציירים פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2015.

לכתוב עליו בלי להזכיר זאת יהיה כמו לכתוב על חנות חרסינה בלי להזכיר את. על הציור ועל הוראת האמנות ועל הכתיבה ועל הסאטירה ועל הזהות הישראלית והיהודית ועל המעורבות ועל הפריפריה ועל להיות יוצר בארץ ישראל. למד ציור אצל רפי לביא ובמכון אבני. אני לא יכול לטהר לעצמי הוא כותב באחת העבודות, ומבטא בכך אולי את חוסר האונים להבהיר שוב את כוונותיו. על הנאום שלי אני רוצה להגיד משפט אחד:

אנדריי מדבדב: "אין לי מילים, עדיין באופוריה" | ישראל היום
אנדריי מדבדב: "אין לי מילים, עדיין באופוריה" | ישראל היום from www.israelhayom.co.il
״אני ציירים״, תערוכת היחיד השלישית של יאיר גרבוז במוזיאון תל אביב, תיפתח ביום שלישי 29.11 לרגל זכייתו בפרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר. גם בתערוכה הנוכחית מתגלה הציור של גרבוז כמופע תיאטרלי קומי, לעתים גרוטסקי, ואפילו כקרקס או כקרנבל. על הנאום ההוא, מה שקרה אחריו, החברה הישראלית שנה עברה מאז נאום מנשקי הקמעות של יאיר גרבוז והכל השתנה. גרבוז תויג כילד הרע — גם משום שהשיחות הוקלטו ממש אחרי נאום הקמיעות הייתי בדיכאון מציור, הוא מתוודה. באני ציירים, התערוכה החדשה שלו במוזיאון תל־אביב, גרבוז מסתכל על עולם הולך ומשתבש, תוך שהוא מתחפש סגנונית ומציע קרנבל של מסכות, מחוות, העתקות ואזכורים מתולדות האמנות, ומפגין שליטה הראשון כתב: יאיר גרבוז מראיין את יאיר גרבוז. גרבוז של שנת 1996 הוא, לא המיזנטרופ של נאום הקמעות, הוא עדיין אדם שמח ואוהב אדם באשר הוא אדם (ופרנקופיל כמובן). העובדה שהתחלתי לאהוב ולהתעניין בציור מגיל מאוד צעיר גרמה לכך שלפחות כמה שנים חשבתי בתמימותי שציור וטוב חד הם…

מצד אחד אוכל לחזור הביתה לארצי אחרי שנים רבות ולהיות עם המשפחה שחסרה לי בעונה שעברה, ומצד שני אני עצוב בגלל שאני עוזב מועדון ואוהדים שהפגינו כלפיי אהבה שלא אשכח כל חיי.

לכתוב על קטלוג של יאיר גרבוז בלי לציין לפחות שיש לו פה, אם לא גדול, אז בוודאי מהיר, ותלוי בנמען מצחיק או מעצבן, מוזר או חכם. אם אתה יוצר אתה משתנה, אי אפשר ליצור אותו הדבר. העובדה שהתחלתי לאהוב ולהתעניין בציור מגיל מאוד צעיר גרמה לכך שלפחות כמה שנים חשבתי בתמימותי שציור וטוב חד הם… אני ציירים פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2015. גרבוז ראה את עצמו הופך למטרה ושתק. 14:20בית הסופרים על שם עמוס עוז נחנך הערב בעיר העתיקה של באר שבע. האמן יאיר גרבוז עדיין בטראומה מהלינץ' שחווה אחרי נאום הקומץ לפני ארבע שנים • עכשיו הוא מציג עבודות בזומו, מוזיאון נייד לאמנות העיתונאי ואיש הטלוויזיה הוותיק ירון לונדון מבכה את שפת הדיבור העכשווית, מתייחס להתקפה על יאיר גרבוז ומברך על כך שלא התקלקל במרוצת השנים ■ ראיון לרגל צאת ספרו האוטוביוגרפי, לו הייתי פיראט. 'אני ציירים' של יאיר גרבוז שהשנינות שלו מדהימה, 'בתי הכלא של הדמיון' של פיראנזי/שיוטה, ו'להזהיב את החבצלת' כפתורים וקישוטים אחרים בגלריה לעיצוב. ההומור של הציורים הוא כפול: מפגש עם האמן יאיר גרבוז בתערוכה אני ציירים פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2015 מוזיאון תל אביב לאמנות 8.12.16 תיעוד ההרצאה נעשה ביוזמת הספרייה לאמנות עש מאיר אריסון במוזיאון תל אביב לאמנות הפקת וידאו: מצד אחד אוכל לחזור הביתה לארצי אחרי שנים רבות ולהיות עם המשפחה שחסרה לי בעונה שעברה, ומצד שני אני עצוב בגלל שאני עוזב מועדון ואוהדים שהפגינו כלפיי אהבה שלא אשכח כל חיי. גם בתערוכה הנוכחית מתגלה הציור של גרבוז כמופע תיאטרלי קומי, לעתים גרוטסקי, ואפילו כקרקס או כקרנבל. על הציור ועל הוראת האמנות ועל הכתיבה ועל הסאטירה ועל הזהות הישראלית והיהודית ועל המעורבות ועל הפריפריה ועל להיות יוצר בארץ ישראל.

תהיו אופוזיציה לנו, אל תהיו אופוזיציה למדינת ישראל. תערוכת היחיד של יאיר גרבוז זוכה פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר לשנת 2015 היא תערוכת היחיד השלישית של האמן במוזיאון תל אביב לאמנות (1973, 1983). אני לא יכול לטהר לעצמי הוא כותב באחת העבודות, ומבטא בכך אולי את חוסר האונים להבהיר שוב את כוונותיו. תוקפים את יאיר גרבוז בצדק, אני חושב שדבריו חמורים יותר מהדברים שאמר אחי, אומר מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז, בתגובה להשוואה שנערכה בין נאום הקומץ של גרבוז לנאום הצ'חצ'חים של טופז. אני ציירים היא תערוכת היחיד השלישית של יאיר גרבוז במוזיאון תל אביב לאמנות (1973, 1983), והיא מציגה ציורים מחמש השנים האחרונות.

ראיונות עם אמנים
ראיונות עם אמנים from www.biderman.co.il
האמן יאיר גרבוז עדיין בטראומה מהלינץ' שחווה אחרי נאום הקומץ לפני ארבע שנים • עכשיו הוא מציג עבודות בזומו, מוזיאון נייד לאמנות העיתונאי ואיש הטלוויזיה הוותיק ירון לונדון מבכה את שפת הדיבור העכשווית, מתייחס להתקפה על יאיר גרבוז ומברך על כך שלא התקלקל במרוצת השנים ■ ראיון לרגל צאת ספרו האוטוביוגרפי, לו הייתי פיראט. אני ציירים פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2015. מצד אחד אוכל לחזור הביתה לארצי אחרי שנים רבות ולהיות עם המשפחה שחסרה לי בעונה שעברה, ומצד שני אני עצוב בגלל שאני עוזב מועדון ואוהדים שהפגינו כלפיי אהבה שלא אשכח כל חיי. יאיר גרבוז מציג תערוכה חדשה: הוריי, כמו גם מורי הציור הראשונים שלי, לימדו אותי למחוק ולטשטש. מפגש עם האמן יאיר גרבוז בתערוכה אני ציירים פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2015 מוזיאון תל אביב לאמנות 8.12.16 תיעוד ההרצאה נעשה ביוזמת הספרייה לאמנות עש מאיר אריסון במוזיאון תל אביב לאמנות הפקת וידאו: בבתערוכה מוצגות עבודותיו מחמש השנים האחרונות וזהו שיא 'גרבוזי' של מעשי המחווה, ההעתקה או ההתחפשות לציירים אחרים. על יצירתו זכה בשנת 2004 בפרס א.מ.ת.

אני עוזב אותי עם ציירים אחרים.

הגלריה החדשה, סדנאות האמנים באצטדיון טדי, ירושלים שישי, 23.11.18, בשעה 11:00. ציוריו, המזוהים עם סגנון דלות החומר בנויים כקולאז'ים, המשלבים סממנים ארס פואטיים וביקורת חברתית. אירוע במסגרת מאסטר קלאס, בתמיכת משרד התרבות. גם בתערוכה הנוכחית מתגלה הציור של גרבוז כמופע תיאטרלי קומי, לעתים גרוטסקי, ואפילו כקרקס או כקרנבל. מפגש עם האמן יאיר גרבוז בתערוכה אני ציירים פרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר, 2015 מוזיאון תל אביב לאמנות 8.12.16 תיעוד ההרצאה נעשה ביוזמת הספרייה לאמנות עש מאיר אריסון במוזיאון תל אביב לאמנות הפקת וידאו: רז, דפנה (עורך) ‏ ; והערב אהיה בהצגה 'מלחמה' בתיאטרון בית צבי ברמת גן. על הציור ועל הוראת האמנות ועל הכתיבה ועל הסאטירה ועל הזהות הישראלית והיהודית ועל המעורבות ועל הפריפריה ועל להיות יוצר בארץ ישראל. אני לא יכול לטהר לעצמי הוא כותב באחת העבודות, ומבטא בכך אולי את חוסר האונים להבהיר שוב את כוונותיו. ההומור של הציורים הוא כפול: יאיר גרבוז מראיין את יאיר גרבוז. גרבוז ראה את עצמו הופך למטרה ושתק. אם אתה יוצר אתה משתנה, אי אפשר ליצור אותו הדבר.

למד ציור אצל רפי לביא ובמכון אבני. תהיו אופוזיציה לנו, אל תהיו אופוזיציה למדינת ישראל. כשצפיתי בחומרים התחלתי להבין איך ציירים גדולים כאלה מתנהלים. גרבוז ראה את עצמו הופך למטרה ושתק. ״אני ציירים״, תערוכת היחיד השלישית של יאיר גרבוז במוזיאון תל אביב, תיפתח ביום שלישי 29.11 לרגל זכייתו בפרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר.

יאיר גרבוז - רכז פעילות התרבות - בסיס
יאיר גרבוז - רכז פעילות התרבות - בסיס from www.basis.org.il
הדברים שלי לא הוצאו מהקשרם. אני עוזב אותי עם ציירים אחרים. יאיר גרבוז מציג תערוכה חדשה: בתערוכה הנוכחית, שתציג ציורים מחמש השנים האחרונות, מתגלה הציור של גרבוז כמופע תיאטרלי קומי, לעתים גרוטסקי ואפילו כקרקס או כקרנבל. אני לא אמרתי גם מזוזות בכיכר, ככה שאין שום קשר. תהיו אופוזיציה לנו, אל תהיו אופוזיציה למדינת ישראל. גם בתערוכה הנוכחית מתגלה הציור של גרבוז כמופע תיאטרלי קומי, לעתים גרוטסקי, ואפילו כקרקס או כקרנבל. ציירים צעירים הם עם לא מהימן (נתן זך), יאיר גרבוז בשיח אמן עם אמני תערוכות היחיד.

אני מנסה להרכיב גוף עבודות שעוסק באמנות וחיים, הוא מספר, מין מעבדה כזו שבאמצעותה אני חוקר איך תחומים שונים אחר כך התחיל תהליך אפיון הדמויות:

עיוותו משפט שאמרתי, לא היתה מלה אחת של גזענות. מוזיאון תל אביב לאמנות, 220 עמודים, 120 שקלים. יאיר גרבוז סוף סוף מוציא את הראש מהבונקר ומדבר. תערוכת היחיד של יאיר גרבוז, אני ציירים, מוצגת במוזיאון תל אביב לאמנות בעקבות זכייתו בפרס רפפורט לאמן ישראלי בכיר. הוריי, כמו גם מורי הציור הראשונים שלי, לימדו אותי למחוק ולטשטש. אני מנסה להרכיב גוף עבודות שעוסק באמנות וחיים, הוא מספר, מין מעבדה כזו שבאמצעותה אני חוקר איך תחומים שונים אחר כך התחיל תהליך אפיון הדמויות: ''הרזון של קים שובר את הלב''. כל טענותיי היו מופנות לשלטון, ורק השלטון יכול להיעלב ממני. מוזיאון תל אביב לאמנות מחבר/יוצר. התערוכה מציגה את ציוריו של גרבוז מחמש השנים האחרונות, וניתן לראות בה את הווירטואוזיות של האמן, המתגלה כאן כמופע תיאטרלי קומי מלא בהומור. גרבוז ראה את עצמו הופך למטרה ושתק. אז מה יש בספר הזה שהופך אותו לכל כך מוצלח? ניסיתי ללכת הכי רחוק שיכולתי עם אווירת ההתברכות ששרתה על ילדותי התיאטרלית.

עיוותו משפט שאמרתי, לא היתה מלה אחת של גזענות יאיר גרבוז. מזמן אני וסימון ומואיז הקטן אני זוכר קולנוע רקס ביומיות ומרחוק פעמונים של כנסיות ואיך רדפנו על גגות אחרי יונים לעוף איתן רצינו עד לעננים ובגן השעשועים על נדנדות נשבענו אמונים לכל הילדות שיחקנו סמל כשאני כך לבדי אני חוזר לסמטאות ילדותי אל נעורי שנעלמו עם השנים לחברים שלי ההם הישנים היינו ילדים וזה היה מזמן אני וסימון ומואיז הקטן.

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama